Inca o bolta cu vie

Cred ca o sa spuneti ca avem o obsesie cu vita-de-vie. Avem, la o numarare rapida, 6 bolti cu vie, cu forme diferite, soiuri de struguri diferite, si construite din materiale diferite. Cred ca de vina e gustul strugurilor, pe care ii mancam cu mare pofta, dar si vinurile bune pe care le facem in fiecare toamna prin metode naturale🙂

De data asta, nu am construit o bolta noua, dar am reconditionat una deja existenta. Am decis, saptamana trecuta, ca am avea nevoie de ceva mai mult spatiu in curtea caselor. Pentru noi, poate pentru masini, pentru caini, in general, more is better🙂 A trebuit, astfel, sa desfacem un gard vechi din lemn, pe care era fixata si o semibolta din fier, care se cam sprijinea, reciproc, cu gardul. Sarmele pentru legat via erau lasate, stalpii erau instabili, pe scurt, era in paragina.

IMG_20130325_074155

 

Se vede ca zona asta a cam fost neglijata, bolta ra sustinuta de o proptea, gardul era putred in partea de jos, iar ca aspect, nu mai trebuie sa comentez. Dupa ce am dat jos gardul, am scos tevile si am mai eliberat putin zona, am indreptat si fixat tevile, dupa care am legat din nou sarmele orizontale.

IMG_20130325_095311 IMG_20130325_095324

 

Am scurtat apoi vergelele orizontale din fier beton, cele din partea de sus, pentru a le aduce la nivelul stalpilor boltii. Chestie de gusturi, n-are niciun rol structural🙂

IMG_20130325_101410

 

Cam asta e forma finala, am facut curatenie in zona aceea, dar am uitat sa fac poze, apoi, o sa pun poze cand o sa prezint “noua” curte a caselor, varianta extinsa🙂 Tot in ziua cu bolta de mai sus, si din aceleasi motive de extindere, a trebuit sa mut si culmea de rufe, pentru ca, sub noua forma, era inestetic sa uscam rufele fix in mijlocul curtii🙂

Dupa ce am gasit noul loc in care sa montam tevile de sustinere, le-am fixat, am executat si ceva sudura, de incepator, si, bineinteles, am uitat sa fac poze cu varianta finala, asa ca nu am poze decat cu sarmele nelegate strans.

IMG_20130325_133852

IMG_20130325_142530

 

O sa pun mai multe poze intr-o postare ulterioara, deocamdata totul e vraiste, ca a venit vremea proasta peste noi.

Spor la treaba, oameni harnici!

4 thoughts on “Inca o bolta cu vie

    • You make me blush~!
      Ma straduiesc, de unde bani nu sunt, sa fie chef de munca, zic🙂 Ca altfel e jale.
      Pacat ca a venit, din nou, zapada, si mi-a taiat avantu’ tineresc.

  1. vazand cate postezi,chiar ma intrebam daca tu mai locuiesti in Ro sau ti-ai tras terenul mai spre Grecia😛😛😛
    Si eu astept sa se incalzeasca sa imi bat cocosul🙂 ups, sa imi rog sotul sa faca suporti pentru sarmele de rufe :p

    • Hehe, inca in Ro, toate treburile.s facute cu o zi inainte sa vina vremea urata, dar n.am avut timp sa postez atunci🙂 acum asteptam, se anunta, din nou, vreme buna in weekend. Cred ca sambata o sa punem si noi seminte in pahare, pentru rasaduri, ca am tot amanat momentul, din cauza frigului🙂
      Pe la voi, “cald si bine”🙂 ?

Leave a Reply

