Sambata.

Imi plac zilele de sambata. In general imi plac sfarsiturile de saptamana, pentru ca ne ofera atat de pretiosul timp, de care avem nevoie orice am intreprinde. Pe ulita noastra, nu a fost astazi niciun vecin care sa stea degeaba. Noi, nici atat. Avem atatea de facut, incat nu stim cu ce sa incepem mai inainte.

La rubrica “gradinareala”, am continuat astazi cu doua randuri de spanac, inca un rand de salata si un razor de usturoi. Am mai si sapat putin, trebuie sa continuam, ca mai avem de sapat aproape o jumatate de gradina. Am continuat “curatenia”, grebland iarba uscata, crengutele subtiri, plantele uscate ramase prin gradina, si tot ceea ce nu ne mai e util. Le-am strans si le-am pus in gramada de compost pentru la anul, mai trebuie doar sa il udam. Deocamdata, insa, asteptam sa ploua.

Am facut “rodajul” barosului cumparat de curand si am batut in pamant tevile pentru o noua semibolta, am prins sarmele pe tevile batute, iar apoi am legat vitele de vie puse in urma cu vreo trei ani. Nu ca ar fi vreo operatiune complicata, dar am pierdut vreo doua ore si jumatate cu treaba asta.

Dupa ce am terminat si cu via, a venit fratele “in vizita”, ocazie cu care i-am mai reparat cateva diverse pe la masina, am mai povestit, a mai trecut ceva timp.

Mi-am ocupat dupa-amiaza desenand si proiectand cateva idei ce trebuie puse in practica in primavara asta, de-ale constructiilor, dupa care am spalat masinile, am mai mesterit ceva la bicicleta (cine-ar fi crezut ca o bicicleta de 200lei din “bazar” poate sa ajunga in al zecelea an de folosinta? Iar de vreo doi ani o folosesc zilnic, 6luni pe an, pentru drumurile prin oras. Clar, chinezii mai stiu si lucruri bune :))

La finalul zilei, constat ca n-am facut mai nimic, dar timpul a trecut si oboseala s-a instalat. Ciudat. M-am dezobisnuit de munca, se pare🙂 Trece, insa. Cu munca mai multa, trece sigur.

Ca tot a venit vorba de week-end. Maine-i duminica. Pentru multi, e o zi in care se sta degeaba, in general din motive bisericesti. Noi… mai facem “cate ceva”. Voi, cum apreciati duminica? Ca pe o zi normala, la fel ca restul zilelor din saptamana, sau varianta opusa, zi sfanta in care nu se munceste?

P.S.: Poze, in curand, nu am avut timp, din pacate. In plus, trebuie sa fac intr-un fel, cei 5 megapixeli ai telefonului din dotare se dovedesc a fi complet ineficienti. Vreo camera ieftina, care sa scoata poze de calitate, imi recomandati? Avand in vedere statutul meu de student salariat la privat, va rog nu va aruncati la preturi peste puterile mele🙂 Apreciez!

17 thoughts on “Sambata.

  1. Se vede ca a venit primavara.
    Treaba toata ziua🙂
    Si eu am facut la fel cu resturile adunate din gradina. Vecinii au ales sa le dea foc

    • Si pe la noi cei mai multi aleg sa le dea foc. Uneori e cam mult fum, devine deranjant, dar nu poti face nimic, deh.
      In rest, imi place cum e acum, ma enervez daca stau degeaba, fara activitate🙂

      Sa aveti si voi spor!

  2. La noi toata lumea, cu putine exceptii, ii da foc. E o “spendoare”pentru ca se alege praful de aerul curat. Dar nu poti sa-i spui omului ce sa faca in curtea lui. Noi am ales sa punem totul in saci menajeri si sa-i trimitem la gunoi. La compost nu m-am gandit caci nu m-am dumirit inca in ce fel sa-l folosesc.

    In schimb faptul ca toata lumea face curatenie imi da asa un sentiment placut…

    Si noi mai facem chestii duminica. In primul rand pentru ca noi avem doar sambata si duminica la dispozitie. Tot din motive religioase incercam sa evitam duminica chestiile aplicate precum sapatul, spalatul etc. Dar am plantat duminica inclusiv rasaduri. Si a fost ok. Nu suntem noi foarte religiosi ( adica nu prea ne prezentam duminica la biserica) dar speram ca Doamne-Doamne o sa fie intelegator fata de pasiunea noastra.

    • Un comentariu pe gustul meu, cuprinzator, la obiect🙂
      Ne confruntam si noi deseori cu problema fumului venit dinspre vecini, dar ce poti face, cei de la Mediu habar nu au daca e legal sau nu sa dai foc la coceni si alte resturi, asa ca ne vedem de treaba, in fond, sunt convins ca si stramosii faceau focuri la tara, si nu au murit inecati🙂

      Cat despre compost, noi il imprastiem prin gradina, dupa care il greblam si il diatribuim intr.un strat cat de cat uniform.
      Din gainat, frunze, paie, ceva resturi de mancare, si multa apa, iese un preparat care, pe demonstrate, le.a fost util plantelor. E foarte bun balegarul de vaca, dar in zona noastra se cinde scump, si lumea alege sa.l puna pe propriile terenuri.

      Lucrarile facute duminica nu ne.au adus nici noua vreun “potop” deasupra capului, eu unul sunt mai sceptic din fire, nu.s deloc religios, parintii mei, insa, mai tin cont de unele traditii, dar fara sa exagereze. La fel, pe la biserica nu prea ne vezi, decat la Pasti si la evenimente civile🙂

      Multumesc pentru comentariu, si te mai astept pe blog. O zi frumoasa!

  3. Postările tale emană mult drag de viață, multă energie pozitivă și când te citește lumea treaba parcă nu mai pare așa grea.

    Despre duminică sau sărbători… și popii dau dezlegare la diverse încălcări ale canoanelor. Nu ești mai cucernic dacă lași treburile nefăcute la timpul lor. Dacă ai pierde timpul în zilele lucrătoare și te-ar pocni hărnicia duminica atunci…da, ar fi o vină.

    Oricum, e mai bine să nu te-ndemni în mod special să nu ții cont de sărbători și să încerci să te bucuri și pasiv de ceea ce ai în ogradă, adică să mai și stai duminica. Nici munca dar nici statul să nu fie așa… cu osârdie.

    Spor în toate!

    • Multumesc mult pentru cuvintele frumoase, mi.ai facut ziua mai senina🙂
      Incerc, pe cat posibil, sa exprim cat de drag imi e sa muncesc in curtea noastra, din pacate nu am timp si bani sa organizez totul asa cum se cuvine. Dar timpul le rezolva pe toate pentru cei harnici si rabdatori, nu🙂 ?
      Despre duminica, mai muncim si atunci, lucruri marunte, din cauza lipsei de timp din zilele celelalte. De luni pana vineri, serviciu si facultate, e obositor si consuma multe resurse, asa ca macar in weekend sa mai actualizam si noi situatia treburilor gospodaresti, nu🙂 ?
      Multumesc inca o data pentru comentariu, as fi incantat daca ai reveni la noi in batatura. O zi minunata, Ilinca!🙂

  4. eu cred ca Dumnezeu le-a facut pe toate cu intelepciune, si daca de la inceputul lumii a randuit ca 6 zile sa se munceasca, iar in a 7a sa ne odihnim…inseamna ca asa e bine pentru om.De altfel si studiile stiintifice, ca si diverse intamplari de viata, arata ca munca neintrerupta, fara pauze, dauneaza grav sanatatii, ducand si la deces.E bine sa avem echilibru in viata.
    eu incerc de obicei sa termin tot ce am de facut pana sambata seara.Duminica mergem la biserica, apoi mancam in familie si in rest citim, ne odihnim, ne plimbam, sau facem ceva impreuna. Eu cred ca nu trebuie sa devenim habotnici, in sensul de a respecta pana la absurd niste reguli, dar fara a le sti semnificatia. Adica nu merg la biserica, da nu cumva sa cos un nasture, ca e pacat, sau ceva de genul asta.Daca e s-o luam dupa ‘gravitate’ primul pacat e ca nu cinstim duminica mergand la Sf.Liturghie fara sa avem un motiv intemeiat (boala, o urgenta).In lumina acestui lucru restul faptelor isi pierd din relevanta.
    apoi conteaza si ,,natura,, lucrului, in sensul ca unele treburi care altadata reprezentau modalitati de sustinere a traiului (lucrul de mana, gradinarit) azi reprezinta un hobby, adica sunt relaxare, nu munca. Decat sa casti gura la prostii pe televizor mai bine pui o floarte in gradina, ca nu pacatuiesti (bine, una e sa pui o floare, alta e sa ari pe camp) – dar e strict parerea mea, pentru “directive clare” :)) intrebati un preot🙂.

    • Cand am facut referire la munca de duminica, se subintelegea ca muncim duminica atunci cand, pe parcursul saptamanii, nu ne permite timpul.
      Cat despre mersul la biserica, nu obisnuim, deci ne putem considera “pacatosi” ?🙂
      Directive, mai ales din partea preotilor…asta e mai mult decat discutabil.
      In general, asa cum ai spus si tu, viata trebuie sa fie echilibrata. Iar echilibrul ni-l stabilim singuri, prin decizii si fapte, nu prin “functionarea” dupa reguli prestabilite, nu?🙂

      • despre mersul la biserica…nu stiu…conteaza ce credeti voi, nu ce cred eu (sau altii) ca ar trebui sau nu.La biserica trebuie sa mergi din dragoste, nu din obligatie🙂
        am vrut doar sa spun ca din punct de vedere crestin e irelevant daca lucram sau nu duminica, atata vreme cat nu participam activ la viata Bisericii.

  5. Buna Alex, in legatura cu cinstirea zilei de Duminica, pot sa spun ca aceasta este porunca data noua de Dumnezeu.In Deuteronom daca deschizi la capit. 16 vei gasi ce porunceste Dumnezeu poporului sau despre sarbatori.
    Sarbatoarea este creata de Dumnezeu cu scopul de a odihni trupul de munca istovitoare a zilei.In versetul 8 din acelasi capit Dumnezeu ne da porunca si nu sfat sau indemn ci pur si simplu porunceste “sa nu lucrezi in acele zile (adica in zile de sarbatoare)nimic,fara numai cele pentru suflet.
    Practicarea credintei e o necesitate obligatorie a fiecarui om.Bineinteles ca mersul la Biserica ajuta foarte mult deoarece de-acolo primim binecuvantare si apoi Dumnezeu incetul cu incetul
    ne lumineaza mintea sau cu alte cuvinte incepem sa vedem cu ochii spirituali ai sufletului.
    Uite ti-as trimite niste lucruri interesante pe mesenger daca esti disponibil sa primesti.🙂
    Pentru a-l descoperii pe Dumnezeu, cred ca ar trebui sa incepi sa citesti si sa-l cunosti pe Iisus
    Cine a fost El si ce a facut El pe pamant. Iti recomand Evangheliile sunt atat de frumoase…uite asta ai putea sa faci in ziua de Duminica. Iei si tu putin Biblia la studiu si la meditat si ai sa vezi cat e de contemporana cu noi cu unul fiecare…
    Pentru a-ti putea trimite am nevoie de mailul tau.
    Noapte buna!

    • Apreciez gestul si iti respect credinta si convingerile. Dar nu-i pentru mine. Am citit Biblia, tocmai asta ma face sa nu fiu “un bun crestin”. Nu cred ca e cazul sa insir aici motive pentru care nu las “invataturile crestine” sa-mi conduca viata.
      Apropo de meditatul asupra Bibliei, cu cat meditezi mai mult, si cu cat o citesti mai atent, cu atat descoperi mai multe neconcordante.
      Inchei, nu vreau sa supar pe nimeni, repet: respect credinta si convingerile fiecaruia.
      O seara buna si o primavara frumoasa!

  6. Alex,🙂 nu vei pierde nimic daca vei accepta materialul.
    Uite o vorba frumoasa de la Iisac Newton: Daca cred in Dumnezeu si El nu exista nu pierd nimic.
    Dar daca nu cred in Dumnezeu si El exista am pierdut totul!!!!!!!!!
    De credinta sunt ortodoxa dar de implinit implinesc mai greu :((.
    Sa ai o zi lina!!!!!!!!!!!!!!

    • Ei, si uite ca Newton fuse si se duse, nu am auzit cum ca sufletul lui ar fi pe undeva🙂
      Lasand gluma la o parte, adresa mea de mail e alexandru.oprea@ymail.com
      Imi puteti trimite orice considerati ca fiind remarcabil. Daca, in schimb, imi voi pastra convingerile, sper sa nu fie cu suparare🙂
      Multumesc!

  7. Mai Alex, daca am hotarat sa iti trimit din cand in cand cate ceva asta nu e pentru a-ti schimba convingerile, tu le ai pe-a tale.Eu cu alt scop as dori sa-ti trimit. Poate ca acum cu siguranta nu vei fi interesat de suflet dar poate vei fi interesat de casatorie daca cumva inca nu esti casatorit, sau poate esti interesat sa ai si tu ca tot omul copilasi atuci cand va randui Dumnezeu toate la randul lor. Ei dar pentru acest lucru trebuie si putina pregatire…si,…poate vreodata vei avea nevoie de cateva sclipiri care sa te ajute. Sper din tot sufletul sa gasesti cate un gand minunat din tot ceea ce ma voi stradui sa-ti trimit.🙂
    Multumesc ca ai acceptat!
    Nu obisnuiesc sa insist dar, imi place cum scrii si gandesti si-am zis ca nu ti-ar prinde rau un gand frumos.
    Hai ca m-am cam intins la vorba si nu vreau sa te plictisesc.
    Vreodata daca ai timp si nu esti foarte ocupat, vei putea sa imi faci o vizita . Locuiesc pe strada “Din alte zari” (blog).🙂
    O seara faina raman sa citesc postarea de azi.

    • O, dar nu ma plictisesti, nicidecum. Ba dimpotriva! Dintotdeauna am apreciat persoanele cu care sa pot intra in polemici, persoanele care sunt capabile sa poarte o discutie aflata oarecum in contradictoriu, pastrand un ton si un vocabular adecvate.
      O sa-ti vizitez blogul cu siguranta.
      Nu sunt casatorit, inca, nici copii nu avem, ce va fi, va fi la timpul potrivit🙂
      Multumesc pentru interesul acordat!
      O seara frumoasa!

Leave a Reply

