Miercuri, 13.

Rece si trista – asa-i vremea pe la noi. Vantul rece ne tine in casa, abia iesim pe la gaini, dupa lemne, si poate alte iesiri scurte. E deprimant sa stai afara acum. Noroiul din gradina, baltile, burnita marunta care-ti inclesteaza porii, cainii zgribuliti in cotet, totu-i ud si rece. Totu-i ud si trist. Totul e croit sa ne faca sa ne ascundem in cele mai calde unghere de prin casa, sa stam cocotati pe sobe, sa nu iesim din plapuma.

Pufu e singurul care nu are nicio problema cu vremea, in fiecare seara fuge la “nunta”. Fiind perioada pe care o stim, cand pe caini ii apuca dragostea, el e fruntas cand apune soarele. Dimineata, la rasarit, se intoarce noroit, ud, si se zgribuleste in cotet. Nu-ti vine sa-l certi, cand il vezi cat de mustruluit e.

Bobita, la ai sai 12 ani frumosi, da semne de batranete, iese mai rar din cotetul lui, e mai sensibil la frig, dar se mentine vajnic strajer al curtii, nu lasa niciun trecator stingher sa ramana nelatrat cand trece prin dreptul curtii.

Gainile, nu par nici ele foarte afectate, ratia de oua e in parametri, mocirla le place de fel, baltile asemenea.

In alta ordine de idei, am mers duminica la Targul Saptamanal din Pitesti, si nu m-am putut abtine sa nu cumpar cateva jucarii. Jucarii de oameni mari, zic:

IMG_20130213_121922

IMG_20130213_121727

IMG_20130213_121717

 

Am luat, asadar, un tarnacop, 15lei, un baros de 8kg, cu 50lei, si cate o coada de 6lei pentru fiecare. Poate ati crede ca sunt oarecum inutile, dar nu-i deloc asa, in viitorul apropiat avem de batut cateva tevi pentru o semi-bolta de vie, in gradina, deci barosul de va fi mai mult decat util. La fel si tarnacopul, caci la primavara avem de sapat santuri destinate tevilor de scurgere a apei. Plus cateva alei betonate, care necesita o pregatire a terenului.

Am luat de la serviciu cateva sute de pahare de unica folosinta, pentru rasaduri, si, din hipermarket, cate doua soiuri de seminte de morcov si salata verde. Avem deja din anii trecuti seminte pentru rosii, castraveti, vinete, pepeni, ardei, salata, o sa mai cumparam arpagic pentru ceapa, rasaduri de varza, si cateva alte soiuri care nu-mi vin acum in minte.

 

P.S.: Imi cer scuze pentru titlu, n-am reusit sa gasesc ceva potrivit🙂

11 thoughts on “Miercuri, 13.

      • …si o sa patesti ca sotul meu : ma intreaba fiica-mea cea mare :mami, cati ani are tati?35, ii zic. Cuum, si inca mai traieste?!?i se parea ca taica-su e vreun Matusalem :)))

      • :)))
        Inseamna ca eu la 22 ai mei, ar trebui sa incep sa ma simt batran?🙂 Tata a implinit 50 ani, in noiembrie, din “Semicentenar” nu-l scoatem🙂 Dar nu pare sa-l deranjeze, ba dimpotriva, zice ca-i mai intelept🙂

  1. Ai idee dacă la târg aveau și semi-târnăcop? Adică e numai partea lată (mai lată nițel decât la târnăcopul obișnuit).E de mare folos la terenurile grele, argiloase, cum e al meu.

    • Asa-i terenul si la noi, argilos, retine apa.
      N-am vazut ceea ce cauti, am fost dimineata devreme, abia asezau marfa pe tarabe, vanzatorii. In plus, produsele difera de la o saptamana la alta, ceea ce vezi azi, e posibil sa nu mai fie duminica viitoare.
      Prin hipermarket.uri nu se gasesc, sau ceva disponibil pentru comanda online?

  2. Ai grijă la cozile alea de baros si târnăcop. Sunt dubios de ieftine şi tare mă tem că sunt din esenţe moi. Nu este deloc indicat atunci când lucrezi cu barosul sau târnăcopul să ai cozi pe care să nu fii sigur. Am păţit-o cu barosul; pur şi simplu –greu fiind – s-a rupt coada. Puteam s-o patesc rau – eu sau altcineva. De atunci am mare grijă. Aşa că îţi recomand să le schimbi – vezi pe acolo pe la voi că trebuie să fie vreun dulgher; el va şti din ce să îţi facă o coadă (dai pe ea 200.000 dar merită, crede-mă).

    • Sunt din salcam, ca material, nu stiu cat de bun e salcamul. Pentru baros, daca mi se pare “moale”, o sa cumpar alta, iar tarnacopul va fi folosit in pamant, mai mult, nu va fi pus la munci grele, sper sa faca fata🙂
      Multumesc pentru sfaturi, apreciez, o sa tin cont de ele, doar ca sper sa nu fie nevoie!

      • Daca e de salcam e ok, dar nu pare. Salcamul e galben nu alb. Sper sa gresesc. Vezi daca dupa cateva luni se face maro-ul acela specific cozilor de scule pe care le faceau bunicii nostri, atunci e ok. Mie mi se pare conifer lemnul acela. Dar, zic iar, sper ca gresesc.

      • Asa e, ai dreptate, nu-i salcam, am o alta coada noua, din salcam, si e diferita, asa cum spui tu, mai galbena.
        Dar nici conifer nu e, asta sigur. Cred ca e ceva fag, tufa. Oricum, o sa cumpar alta coada pentru baros, initial, apoi cred ca o s.o inlocuiesc si pe cea de la tarnacop.
        Multumesc pentru informatii, sper sa nu ma fac de ras, in nepriceperea mea🙂

Leave a Reply

